m

Vali Konağı Cad. No.8 Kat.5 Bizim Apt Nişantaşı İSTANBUL

info@veritaspsikiyatri.net

Randevu ve iletişim için : 0212 296 55 81 ve 0532 507 45 45

Psikiyatra Ne Zaman Gidilir ?

Bir çok insan aklından bir psikiyatra gitmeyi geçirmiş, uzun süre bekledikten sonra gitmiş ya da hiç gitmemiş olabilir. Ya da kıyada köşede aklında bir gün gitmeyi düşünmeye devam etmekte olabilir. Sonuçta bir psikiyatri doktoruna başvurmak bir dahiliye uzmanı doktora başvurmaktan çok karmaşık duygusal bir deneyim ortaya çıkarmaktadır. Peki psikiyatra başvurmak neden bu kadar zordur ve gidilmesi gereken zaman ne vakittir?

Görmenizde hafif bir bulanıklık yaşarsanız elbette en kısa sürede bir göz doktoruna gidersiniz ! Peki size etkileyecek derecede olsa da hafif bir sıkıntı ya da keyifsizlik için bir Psikiyatri uzmanına gider misiniz? Yoksa iyice ağır düzeye gelene kadar ya da çok zaman geçip ciddi psikososyla kayıplar ortaya çıkana kadar bekler misiniz?

Yaşanan Sıkıntılı Deneyim Ne Zaman Bir Semptomdur ?

Herkes hayatında zor zamanlar ve buna eşlik eden olumsuz duygular içine girer. İş kaybı, ilişki sorunları, maddi problemler ya da kronik sağlık meseleleri normal olarak her insanı kötü hissettirir. Bu deyimler elbette tedavi edilmesi gereken rahatsızlıklar değildir. Sevgilisinden ayrılan insanın yaşadığı acı bir rahatsızlık olarak tanımlanabilir mi? Elbette hayır ! Ama bu durum çok uzun sürüyor, hayatı sürdürülemez hale getiriyor ve ciddi beden belirtiler de eşlik ediyorsa doğal yaşanan yas deneyiminin üzerine klinik olarak tedavi edilmesi gereken bir depresyon eklenmiş olabilir.

İşte Şimdi bir Psikiyatra Başvurmak Zamanı !

İnsanlar hiç bir rahatsızlıkları yokken daha sağlıklı yaşamak için check-up yaptırmak amacıyla dahiliye uzmanlarına rahatlıkla gidebilirler. Ancak psikiyatra bu şekilde başvurular neredeyse yok denecek kadar azdır. Bu kadar koruyucu ve bilinçli bir tutumu beklemek gerçekçi olmayabilir. Psikiyatrlar yapılan araştırmalara göre tedavi edebilecekleri insanların sadece %13’ünü tedavi edebiliyor. Belirtiler ve bulgular ne yazık ki kişilerin kendi çözmeleri gereken sorunlar gibi algılanıyor. Doktordan ziyade danışmanlara, uzman olmayan kişilere gitmek daha kolay geliyor. Tabi ki bunun arkasında damgalanma korkusu var.

Kötü hisler, olumsuz duygular eğer ki süre, şiddet ve işlev bozma açısından belli ölçüleri aştıysa bir an önce güvenilir bir psikiyatra başvurmak gerekir. Bazen çok karmaşık gibi görülen durumlar pekala görece kolay tedavi edilecek bir rahatsızlık olabilir. Unutmamalı ki siz de bir rahatsızlık olmadığını da ancak bir psikiyatr söyleyebilir !